GOAZEN JOLASTERA

Kaixo guztioi!!



EHUko Haur Hezkuntzako 3. mailako ikaslea naiz eta hemen nauzue "haur jolasak" gaia lantzeko asmoz;oso gai polita eta interesgarria da batez ere Irakasle ikasketak ikasten ari garenontzat.
Beraz, hemen duzue NIRE BITACORA: pixkanaka aukeratutako gaiari buruzko artikuluak eta informazioa erantsi egingo diot eta zuen iritziak ere jaso egin ditut!


Izarrak jaitsi eta zure eskuetan jarriko ditut

2007-11-10

Jolasek haurren garapenean dituen ekarpenen sintesia




Jolasekin goiz hasteak eta askotariko jolasak egiteak eragin positiboa du hazkuntzako eta giza garapeneko alderdi guztietan:


Jolasa eta garapen psikomotorea:

"Jolasak gorputzaren eta zentzumenen garapena sustatzen du"
Haurrek haurtzaroan gorputzarekin mugimendu-jolasak egiten dituzte, objektuekin eta kideekin. Horrela, mugimendu-koordinazioa eta pertzepziozko egituratzea sustatu egiten dira. Jolas horietan, haurrak:

  • Sentipen berriak aurkitzen ditu.
  • Gorputzaren mugimenduak koordinatzen ditu.
  • Pertzepzio-gaitasuna garatzen du.
  • Gorputz-eskemaren buru-irudikapena egituratzen du.
  • Zentzumen-aukerak eta aukera motorrak ikertzen ditu, horiek zabalduz.
  • Eragiten dituen aldaketa materialen sortzailea bera dela ohartzen da. Gorputza eta kanpoko mundua konkistatzen ditu...


Jolasa eta garapen intelektuala

"Jolasak buru-egiturak sortu eta garatzen ditu, sormena eraginez"

  • Manipulaziozko jolasa pentsamendua garatzeko tresna da.
  • Jolasa garapen potentzialeko inguruak sortzen dituen ikaskuntza-iturria da.
  • Jolasa arreta eta oroimenerako kinada da.
  • Jolas sinbolikoak, antzezpen bidezkoak, deszentratze kognitiboa sustatzen du.
  • Jolasak irudimena, sormena sortu eta garatzen ditu.
  • Jolasean fantasia-errealitatea bereizketa suspertzen da.
  • Jolasa komunikazioa da eta hizkuntzaren garapena errazten du.
  • Fikzioa pentsamendu abstraktua garatzeko bidea da.


Jolasa eta gizarte-garapena

"Jolasa komunikatzeko eta gizarteratzeko tresna indartsua da"



a) Antzezpen-jolasak (sinbolikoak, rolak, dramatikoak, fikzioa...)




  • Parekoekin komunikazioa eta lankidetza akuilatzen dute.
  • Helduaren gizarte-munduaren ezagutza handitu eta haurra lanaren mundurako prestatzen dute.
  • Garapen morala sustatzen dute, norbera meneratzen, borondatea kontrolatzen eta jokabide-arauak barneratzen laguntzen dute.
  • Norbere burua ezagutzea, kontzientzia pertsonala garatzea errazten dute.



b) Erregela-jolasak:

  • Gizarte-elkarreragineko estrategien ikaskuntza dira.
  • Oldarkortasuna kontrolatzen laguntzen dute.
  • Erantzukizuna eta demokrazia gauzatzen dituzte.



c) Lankidetza-jolasak:

  • Komunikazioa sustatu, taldeko kideen artean mezu positiboak gehitu eta mezu negatiboak murrizten dituzte.
  • Gizarte-jokabideak (laguntzea, lankidetzan aritzea, elkarbanatzea...) eta berdinekin dituzten elkarreraginetan asertziozko jokabideak
    gehitzen dituzte.
  • Gizarte-jokabide negatiboak gutxitzen dituzte (oldarkortasuna-egoskorkeria, apatia-uzkurtasuna, estutasuna-lotsa...).
  • Elkarreragin eta harreman fisiko positiboak akuilatzen dituzte, eta negatiboak murriztu.

  • Gelako jardueretan parte-hartzea eta talde-kohesioa sustatzen dituzte, gelako giroa edo gizarte-klima hobetuz.
  • Arrazak onartzea errazten dute.
  • Gainerakoei buruzko kontzeptua hobetzen dute.



d) Gizarte-jolas istilutsuak

  • Oldarkortasuna gizarteratzea sustatzen dute.
  • Egokitzapen sozio-emozionala errazten dute.




Jolasa eta garapen afektibo-emozionala

"Jolasak oreka afektiboa eta buru-osasuna sustatzen ditu"

  • Jolasa atsegin-jarduera da, eta asetasun emozionala ematen du.
  • Jolasari esker esperientzia zailak barneratzen dira, eta esperientzia horiei lotutako antsietatea kontrolatzen laguntzen du.
  • Jolasaren bidez, oldarkortauna edo haurren sexualitatea modu sinboliko-eraikitzailean adierazten dira.
  • Jolasari esker, helduarekiko identifikazioaren, identifikazio psikosexualaren prozesua errazten da.
  • Jolasa gatazken ebazpenerako teknikak ikasteko bitartekoa da.



No hay comentarios: